bild-11

Scoutkonfa Göransborg

Om scoutkonfirmationslägret på Göransborg

Har du hört talas om scoutkonfan på Göransborg? Ett konfirmationsläger i de fantastiska skogarna utanför Höör där vi vill ge dig som konfirmand upplevelser, kompisar och minnen för livet, samtidigt som du får hjälp att hitta och lära känna dig själv och din tro.

Under tre veckor och två förträffar på och runt Göransborg lägergård kommer du att få uppleva både det uppenbara och det absolut mest otänkbara, med andra ord kan du förvänta dig allt ifrån lägerbål till alienattacker.

Patrullen är en viktig del av deltagandet under lägret. Du kommer att bli indelad i en patrull med 5-7 andra konfirmander, och ni kommer tillsammans få möta svårigheter, roligheter och kanske också tråkigheter. Vi tycker det viktigt att konfirmationsundervisningen och lägret är en helhet. Därför kommer du inte uppleva vanlig undervisning utan en undervisning som vävs ihop med det vi i Scouterna gör.

Självfallet kan även du som inte är scout vara med!